مقالات حوزه شبکه و تجهیزات شبکه

  • ۰
  • ۰

رک سرور چیست و چه زمانی به آن نیاز دارم؟ تفاوت بین رک سرور و رک شبکه چیست؟ این و بسیاری از سوالات رایج دیگر در پست وبلاگ صاران مارکت پاسخ داده خواهد شد.

رک سرور یا رک شبکه؟

هنگام راه اندازی یک شبکه، همیشه باید به نحوه چیدمان اجزای خود توجه کنید. رک شبکه چارچوبی عالی برای این کار ارائه می دهند.

 

اما تفاوت بین رک شبکه و رک سرور چیست؟

اول از همه باید بگویم که هر دو برای ذخیره و سازماندهی اجزای فعال (تجهیزات اکتیو شبکه ) و غیرفعال شبکه (تجهیزات پسیو شبکه) شما هستند. اینها می توانند سوئیچ شبکه، روتر و اکسس پوینت، یو پی اس و کابل شبکه یا سرور باشند. علاوه بر این، رک ها وظیفه دارند از فناوری نصب شده در برابر تأثیرات خارجی محافظت کنند. برای خرید تجهیزات شبکه اینجا را کلیک کنید.

یکی دیگر از مزایای مهم آنها، البته محافظت در برابر سرقت است. قفل ها و سیستم های امنیتی برای محافظت از محتویات رک های سرور و شبکه در برابر سرقت و به خصوص در برابر دسترسی های غیرمجاز استفاده می شوند.

با این حال، یک تفاوت کوچک اما ظریف وجود دارد: رک های سرور معمولاً تا حدودی محکم تر ساخته می شوند و گاهی اوقات چندین سیستم خنک کننده دارند.

از یک طرف، این اجازه می دهد تا بار اجزای نصب شده حمل شود. همچنین هنگام بیرون کشیدن ریل ها، کابینت از جلو واژگون نمی شود. از طرفی فرآیندهای کاری دستگاه ها باعث ایجاد دمای بالا می شود. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، این می‌خواهد به همان نسبت در یک کابینت بسته پایین نگه داشته شود.

در مقایسه با رک شبکه، رک سرور نیز تا حدودی عمیق‌تر ساخته شده است. عمق آن حدود 1000 تا 1200 میلی متر (39،37 تا 47،24 اینچ) است. در مقابل، کابینت مخابراتی به طور قابل توجهی کوچکتر در 600-800 میلی متر (23،62 تا 31،50 اینچ) است. یک رک شبکه نیز می تواند روی دیوار نصب شود، البته به شرطی که یک کمد دیواری کوچک و خاص باشد.

 

سرور چیست؟

سرور یک کامپیوتر شبکه مرکزی قدرتمند است. منابع خود را در اختیار سایر رایانه ها قرار می دهد. خدمات شبکه عملکردی و زیرساختی از طریق سرور انجام می شود. داده هایی که نیاز به دسترسی چند نفر دارند را می توان در اینجا ذخیره کرد. وقتی از یک سرور صحبت می کنیم، همیشه باید بین سخت افزار و نرم افزار تمایز قائل شویم. سرور سخت افزاری اساساً ماشین فیزیکی است که در یک شبکه یکپارچه شده است.

 

رک سرور چه می کند؟

رک سرور کامپیوتری است که برای عملکرد سرور بهینه شده است. این به گونه ای طراحی و ساخته شده است که در یک سیستم نصب مستطیل شکل که به آن پایه قفسه ای نیز می گویند، قرار می گیرد. این شامل چندین شیار برای نصب است و به عنوان یک قفسه نیز شناخته می شود. یک سرور رک برای نگه داشتن یک واحد سخت افزاری در محل امن با پیچ طراحی شده است. علاوه بر این، پایه‌های رک نیز گردش هوای بهتری را برای تجهیزات ایجاد می‌کنند.

 

کابینت رک چیست؟

اصطلاح قفسه (به معنای "قاب"، "کابینت"، "قفسه" یا "پایه") مخفف یک دستگاه نگهدارنده است که معمولاً تعدادی از عناصر کوچکتر را در یک واحد ترکیب می کند - مانند پایه. کابینت رک اغلب به عنوان رک سرور یا کابینت پچ نامیده می شود. علاوه بر پچ پنل ها و سوئیچ ها، در درجه اول شامل سرورهایی است که به صورت فیزیکی به هم متصل شده اند.

محل قفسه برای محکم کردن قطعه مربوطه عمل می کند و توسط کل قاب پشتیبانی می شود. البته کابینت ها دارای عرض های مختلفی هستند. رایج ترین کابینت قفسه 19 اینچی است که دارای عرض استاندارد 19 اینچ (= 48.26 سانتی متر) است.

 

نتیجه گیری

در مقاله خرید رک شبکه می توانید اطلاعاتی در زمینه خرید رکها بدست بیاورید که کمک فراوانی به شما خواهد کرد. چون رکها موجب ساماندهی تجهیزات شبکه شما خواهد بود. همچنین بباعث افزایش بهره وری عملیاتی تجهیزات می شود.

  • ۰۱/۰۸/۲۹
  • سارا نشاط

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی