مقالات حوزه شبکه و تجهیزات شبکه

  • ۰
  • ۰

سوئیچ شبکه ممکن است به یکی از موارد مختلف اشاره داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است به بخشی از اجزای مدار فیزیکی اشاره داشته باشد که جریان سیگنال ها را کنترل می کنند. این می تواند یک دکمه یا اهرم برای روشن یا خاموش کردن دستگاه باشد. با این حال، سوئیچ مورد بحث ما در این پست سوئیچ یا سوئیچ فیبر نوری در شبکه است. سپس، سوئیچ در شبکه چیست؟ هدف سوئیچ چیست؟ بیایید با هم در متن زیر بفهمیم.

 

سوئیچ در شبکه چیست؟

در یک شبکه، سوئیچ یک دستگاه سخت افزاری است که بسته های شبکه را از یک دستگاه شبکه (سوئیچ، روتر، کامپیوتر، سرور و غیره) به دستگاه دیگر فیلتر و ارسال می کند. به طور گسترده در شبکه های محلی (LAN) برای ارسال هر فریم پیام ورودی با نگاه کردن به آدرس فیزیکی دستگاه، که به آدرس کنترل دسترسی رسانه (آدرس MAC) معروف است، استفاده می شود.

در واقع، یک سوئیچ شبکه به عنوان یک پل شبکه چند پورت در نظر گرفته می شود که از آدرس های سخت افزاری برای پردازش و ارسال داده ها در لایه پیوند داده (لایه 2) مدل OSI استفاده می کند. برخی از سوئیچ ها همچنین می توانند داده ها را در لایه شبکه (لایه 3) با ترکیب توابع مسیریابی پردازش کنند. این گونه سوئیچ ها اغلب به عنوان سوئیچ های لایه 3 یا سوئیچ های چند لایه شناخته می شوند. برای شناخت انواع پورت سوئیچ شبکه اینجا کلیک کنید.

هدف سوئیچ در شبکه

هدف سوئیچ در شبکه چیست؟

شما ممکن است درک مبهمی در مورد عملکرد سوئیچ در شبکه به سادگی از تعریف آن داشته باشید. پس هدف از سوئیچ روی زمین چیست؟ در زیر اهداف یا عملکردهای اصلی سوئیچ ها ذکر شده است:

 

اتصال چند میزبان:

به طور معمول، یک سوئیچ تعداد زیادی پورت را برای اتصالات کابلی فراهم می کند که امکان مسیریابی توپولوژی ستاره را فراهم می کند. معمولاً برای اتصال چندین رایانه شخصی به شبکه استفاده می شود.

یک پیام را به یک میزبان خاص فوروارد می کند:

مانند یک پل، یک سوئیچ از همان منطق انتقال یا فیلتر کردن در هر پورت استفاده می کند. هنگامی که هر میزبان در شبکه یا سوئیچ پیامی را به میزبان دیگری در همان شبکه یا همان سوئیچ ارسال می کند، سوئیچ فریم ها را دریافت و رمزگشایی می کند تا قسمت آدرس فیزیکی (MAC) پیام را بخواند.

مدیریت ترافیک:

یک سوئیچ در شبکه می تواند ترافیک ورودی یا خروجی از شبکه را مدیریت کند و می تواند دستگاه هایی مانند رایانه ها و نقاط دسترسی را به راحتی به هم متصل کند.

سیگنال الکتریکی را بدون اعوجاج نگه دارید:

هنگامی که یک سوئیچ یک فریم را به جلو می برد، یک سیگنال الکتریکی مربعی تحریف نشده را دوباره تولید می کند.

افزایش پهنای باند LAN   :

 یک سوئیچ یک LAN را به چندین حوزه برخورد با پهنای باند مستقل تقسیم می کند، بنابراین پهنای باند LAN را به میزان زیادی افزایش می دهد.

 

کاربردهای سوئیچ در شبکه

امروزه سوئیچ ها تقریباً در همه جا از دفتر کوچک/دفتر خانگی (SOHO) گرفته تا ISPهای اصلی (ارائه دهندگان خدمات اینترنتی) استفاده می شوند. شما می توانید آنها را در دفتر خانه یا منطقه کوچک به اندازه دلخواه استفاده کنید. برای این مکان ها یک سوئیچ اترنت گیگابیتی 10/100/1000BASE-T کافی است. برای اشنایی با انواع سوئیچ در شبکه بر روی لینک کلیک کنید.

علاوه بر این، سوئیچ های زیادی وجود دارند که دارای پورت های آپلینک با سرعت بالا هستند تا سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، 40 گیگابیت بر ثانیه یا حتی 100 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهند! این سوئیچ‌های پرسرعت معمولاً توسط شرکت‌ها برای ساخت مرکز داده استفاده می‌شوند. در چنین شرایطی، ممکن است به یک سوئیچ 10GbE یا سوئیچ 40/100G نیاز داشته باشید.

 

نتیجه

از تمام موارد فوق، ممکن است درک کلی از "هدف سوئیچ در شبکه چیست؟" داشته باشید. سوئیچ علاوه بر اتصال دستگاه های تحت شبکه، نقش مهمی در مدیریت ترافیک، ارسال پیام، افزایش پهنای باند و غیره دارد.

  • ۰۱/۰۹/۰۱
  • سارا نشاط

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی